Friday, October 17, 2008

Kebenaran Mengatasi Segalanya

  1. Badan Perhubungan UMNO Negri Selangor telah mengiktiraf dan mengesahkan Mesyuarat Perwakilan Pemuda Bahagian Hulu Langat 2008 yang telah diadakan pada 12 Oktober lalu.
  2. Syukurlah, kalau diarahkan untuk bermesyuarat semula, saya pasti ramai yang akan marah. Saya rasa kehadiran ke mesyuarat semula akan jauh berkurang, sila-silap tak cukup korum. Mungkin inilah niat dan tujuan asal Y.Bhg Dato' Ketua Bahagian : MENGGAGALKAN MESYUARAT PERWAKILAN PEMUDA BAHAGIAN walau dengan apa cara sekalipun.
  3. Bila kepentingan diri (terutamanya kepentingan perut sendiri) dijadikan landasan perjuangan, maka akan muncullah segala taktik dan strategi yang kotor, jijik dan memualkan. Y.Bhg Dato' Ketua Bahagian seharusnya memohon maaf secara terbuka kepada seluruh ahli pemuda dan juga seluruh ahli UMNO di Hulu Langat. Y.Bhg Dato' Ketua Bahagian telah mencemarkan maruah UMNO dan orang Melayu Hulu Langat dengan permainan kotor dan hina. Y.Bhg Dato' Ketua Bahagian telah melacurkan kesucian perjuangan UMNO dan harus bertanggungjawab!!
  4. Dakwaan Palsu, Bantahan yang sengaja direka, Sidang Media dan Kenyataan Akhbar, yang semuanya menyalahkan Jawatankuasa Pemuda Bahagian adalah hasil kerja Y.Bhg Dato' Ketua Bahagian dan kuncu-kuncunya (terutama "pakar strategi" Hj Radzi Mustpha). Jelas dan nyata bahawa segala tuduhan, bantahan, dakwaan dan lain-lain itu hanyalah "omong kosong", hanya palsu dan direka. Siapa yang harus bertanggugjawab terhadap maruah UMNO Bahagian Hulu Langat yang telah tercemar? Mana mau diletak muka ahli UMNO? Sedarkah Y.Bhg Dato' Ketua Bahagian bahawa pihak musuh (samada dari bangsa Melayu ataupun tidak) sedang mentertawakan kita?
  5. Saya berharap dan berdoa agar dosa Y.Bhg Dato' dan kumpulan kepada bangsa Melayu dan UMNO dibalas tuhan di dunia, kerana kalau hendak menanti di akhirat kelak, saya rasa Y.Bhg Dato' dan kumpulan tak akan sanggup menanggungnya.
  6. Saya kesiankan YB Ismail Sani, terpaksa mengikut kata Y.Bhg Dato'. Malah dalam akhbar pun disebut bahawa YB Ismail bukan lagi Setiausaha Bahagian.... saya bersimpati, tapi YB Ismail sudah besar panjang, sudah matang, masakan tidak mampu berfikir sendiri....
  7. Walau apa sekalipun, walau kemarahan dan kebencian menyelubungi hati dan perasaan saya, saya tetap berharap agar kita sama-sama dapat merapatkan barisan, agar kita dapat bersatu semula dan bekerja bersama. Sesungguhnya Y.Bhg Dato', musuh Dato' bukan Pemuda, dan bukan YB Johan, musuh Dato' adalah musuh kita bersama, cina laknat dan hindu paria.

4 comments:

parjolo said...

saudara blogger
"kebenaran mengatasi segalanya"
apa yang benar? kalau diikutkan kepada strategi, apakah YB KURIS sahaja yang bermain kotor? Apakah YB JOHAN bersih? Kalau bersih,,, dimanakah letaknya perkataan BERSIH pada diri YB Johan ni.
Kalau saudara kata Tn Hj Radzi sebagai "pakar strategi" kepada YB Kuris,,, apakah xYB Jalil tu bukan ke salah seorang pakar strategi juga kepada team Johan ? Adakah dia seorang yang bersih?
Kalau nak diungkit cerita yang dibawa oleh para pakar strategi team Johan yang menyatakan bahawa Kuris tidak membuka pejabat bahagian ketika pilihanraya, adakah masih diingat lagi,,,, siapa yang mengugut untuk menutup semua bilik gerakan dan membakar bendera UMNO/BN pada PRU11? Bukankah orang itu berada bersama dengan team Johan?
Apakah orang ini telah bertaubat (setelah diberi Pangkat) dengan UMNO?
Tidakkah ini lebih memualkan, meloyakan, lebih jijik dari bau sampah dari.... (siapa yang amik kontrak sampah ek?)
Semasa Johan menjadi KPBHL, adakah dia pernah turun padang selain dari mengekor bontot YB Menteri sahaja. Kalau tak de la YB Menteri ni nk turun ke hulu langat, jangan harap le nk nengok sipanjang ni,,,, adakah ini pemimpin yang bertanggungjawab.
Saudara sebagai s/u sudah tentunya akan berjuang berhabis habisan untuk mengipas xKPBHL sebab,,,, dah dijanjikan jawatan s/u BHL pula.
Itulah sebabnya blog ini diujudkan.
Sebagai tanda terima kasih kepada KBBHL yang baru, dan cuba menjadi hero team baru. Kalau bukan saudara,,, siapa lagi kan,,,?
Nak masuk Portal Komuniti UMNO Hulu Langat,,, jauh sekali laa,,,,
Apakah Johan seorang yang ikhlas dalam perjuangannya? Kalau ikhlas kenapa pernah meminta agar portal yang memberi keterbukaan kepada ahli UMNO diakar umbi untuk menyampaikan pandangan dan mencuit sikit di sana dan sini,,, Jadi apa yang sipanjang ni takut sangat?
tu baru portal sahaja bro,,,,
Kalau nak dibongkar satu persatu kisah pemilihan ni,,, boleh jadi suatu novel yang cukup laris untuk dijadikan sebagai pedoman, mungkin boleh dikelaskan seperti novel SHIT kerana kejijikan, kemualan, keloyaan (adake bahasa ni?) seperti bau sampah dari... ada didalamnya.
Ntah ntah BPR pun berminat untuk membacanya

parjolo said...

salam
dari ari tu,,,, hampir dua minggu,,, tak ada perubahan pun pada blog ni,,,,
kalau sibuk sangat jadi setiausaha tu mengekor ketua bahagian,,, baik tutup je la blog nih,,, dari jadi sampah suatu ari nanti

parjolo said...

salam
dari ari tu,,,, hampir dua minggu,,, tak ada perubahan pun pada blog ni,,,,
kalau sibuk sangat jadi setiausaha tu mengekor ketua bahagian,,, baik tutup je la blog nih,,, dari jadi sampah suatu ari nanti

Anonymous said...

Encik Fuad...encik fuad....