Saturday, February 07, 2009

BAHLUL ALAF BARU

Kepada penyokong Pakatan Rakyat yang berhimpun di depan Istana Iskandariah

1. Siapa lagi kalau bukan Melayu Islamlah yang bertanggungjawab memelihara dan mempertahankan institusi dan kedaulatan Raja-Raja Melayu. Perasaan saya bercampur baur sebaik menonton Buletin Utama TV3 malam tadi. Marah bercampur benci, sedih bercampur jijik, melihat Melayu Islam yang baru selesai menunaikan solat Jumaat, berpusu-pusu menghina dan mencerca kedaulatan Raja mereka. Sedarkah wahai saudara sebangsa dan seagama denganku, bahawa tuan-tuan hanyalah alat kepada Karpal, Kit Siang dan Anwar? Sedarkah wahai saudaraku, perbuatan tuan-tuan adalah biadap dan kurang ajar? Sedarkah tuan-tuan bahawa Karpal, Kit Siang dan mungkin juga Anwar sedang mentertawakan tuan-tuan sambil minum kopi dan bergurau senda?

2. Tuan-tuan beramai-ramai melaungkan takbir seolah-olah sedang bersiap sedia untuk berperang menentang kekufuran dan kemungkaran tanpa terfikirkan bahawa tuan-tuan berada di situ hasil perancangan secara halus musuh bangsa dan agama tuan-tuan? Sedarkah bahawa tuan-tuan hanyalah lembu kepada gembala Karpal, Kit Siang dan Anwar?

3. Saya bersyukur kerana ketika tuan-tuan berkumpul di perkarangan pintu pagar Istana, tidak ada seorang pun pemimpin UMNO Perak yang datang membawa bala tenteranya untuk mempertahankan Raja mereka. Kalaulah sekiranya tadi, ada hamba Allah yang berani mengumpulkan penyokong dan sama-sama turun ke Istana, apakah tidak mustahil Melayu akan berperang dengan Melayu sedangkan Cina Laknat dan India Paria berdekah-dekah menterawakan kita?

4. Angkara siapakah yang membenarkan Karpal dengan kurang ajarnya mengemukakan saman terhadap DYMM Sultan kalau bukan tuan-tuan?

5. Tuan-tuan adalah binatang, ketua kaum tuan-tuan adalah Anwar, gembala tuan-tuan adalah Karpal dan Kit Siang,

6. Tuan-tuan adalah bahlul, BAHLUL ALAF BARU….

Jumpa lagi….

No comments: